-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43182 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

تفسير فرازهاي بيست و دوم خطبه صد و سي هشتم كه در آن امام مردم را از نيرنگ شيطان برحذر مي‎دارد چيست؟
«وَاعْلَمُوا أَنَّ الشَّيْطانَ أَنَّما يُسَنِّي لَكُمْ طُرُقَهُ لِتَتْبَعُوا عَقِبَهُ» [و بدانيد كه شيطان راه خود را سهل و هموار مي‎سازد كه به دنبال او برويد و از او پيروي كنيد.]
اين دو عامل تخريب شخصيت آدمي، چنان مورد غفلت ما اولاد آدم(ع) قرار مي‎گيرند كه گويي اصلاً ما دشمناني به نام «خود طبيعي» و شيطان نداريم، يا ما چنان موجودات نيرومندي هستيم كه آن دو دشمن نمي‎توانند با ما به مبارزه برخيزند! و به هر تقدير در خطرناك بودن اين دو دشمن همين بس كه در قرآن مجيد در 69 مورد، شيطان با كلمة مفرد و در 18 مورد، شياطين با كلمة جمع آمده و با اشكال و طرق گوناگون، پليديها و اغواهاي دخالت‎هاي فريبكارانة او را بيان فرموده و با بيانات مختلف اجتناب و دوري از او را مورد دستور قرار داده است. همچنين خداوند متعال دربارة اجتناب از نفس اماره كه به اصطلاح امروزي همان «خودطبيعي» يا «خودحيواني» است، با اشكال متنوع، دستوراتي صادر فرموده است، احاديث كاملاً معتبر به مضمون «اَعْدي عَدُوِّكَ نَفْسُكَ الَّتِي بَيْنَ جنْبَيْكَ» [دشمن‎ترين دشمنان تو، نفس توست كه ميان دو پهلويت (درونت) قرار دارد.] بسيار فراوان وارد شده است. ولي متاسفانه، چند جهت باعث مي‎شود كه ما در مقابل آن دو، هيچ اهميتي به دفاع از شخصيت انساني خود قائل نشويم:
1ـ نامحسوس بودن اين دو دشمن خطرناك.
2ـ انعطاف‎پذيري شگفت‎انگيزي كه در نيرنگ بازي‎هاي خود دارند.
3ـ لذت‎گرايي افراطي كه قواي مقاومت را از ما مي‎گيرد و در برابر آن دو، ما را به زانو درمي‎آورد.
4ـ فوري نبودن نتائج پيروي از آن دو دشمن خطرناك، يعني اغلب نتائج بنيان‎كن پيروي از نفس اماره و شيطان، چنان فوري و چنان روشن نيست كه انسان با چشيدن طعم تلخ آنها، در برابر آن دو دشمن مقاومت بورزد.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 24
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.